O klientovi
Společnost Gaplis je prodejcem potřeb pro pěstování rostlin. Primárně se v Gaplis vždy orientovali spíše na offline prostředí, kde se jim velmi dařilo. Online prostředí a to konkrétně reklamě na Google se tolik nevěnovali. Dlouhodobě se potýkali s neefektivní reklamní strategií, nedařilo se jim zvyšovat návratnost investic do reklamy a online prodej stagnoval. Proto oslovili nás, abychom jim s tímto problémem pomohli.
Jaké byly cíle?
Strategie
Rozšíření cílení na všechny produkty
Prvním krokem byla úprava strategie cílení reklamy na základě produktového feedu, což je datový soubor, nejčastěji ve formátu XML, který obsahuje informace o produktech (název, kategorie, prodejní cena, skladovost atd.), které v e-shopu prodáváte.
Díky rozšíření cílení na všechny produkty a eliminaci omezení na určité kategorie jsme vytvořili širší základnu pro efektivní propagaci.
Úprava Pmax kampaně
Dalším krokem bylo odstranění veškerých textových a obrazových podkladů a využití tak možnosti „holého“ Pmaxu bez podkladů, tedy zacílení Pmax pouze na reklamy v nákupech, které můžete znát z vyhledávání úplně nahoře na stránce s výsledky, když vyhledáváte nějaký konkrétní produkt. Tato úprava umožnila zaměřit se výhradně na konverze a eliminovala tak spendování kreditu v dalších kanálech, jako je například Search nebo Obsahová síť. Tyto kanály jsme podchytili v samostatných kampaních.
Využití signálů publika pro relevantnější oslovování
Pro využití veškerého potenciálu, co nám Pmax kampaň nabízí, jsme doplnili předtím prázdné signály publika.
Implementovali jsme signály jako jsou výkonná klíčová slova z historie účtu, weby konkurence, relevantní zájmová publika a v neposlední řadě, jsme využili propojení Google Ads s GA4 a vytvořili jsme remarketingová publika (uživatelé, kteří historicky již navštívili web inzerenta), která jsme do kampaně také přidali.
Kontrola rozpočtu pro zajištění efektivity
Konečným krokem bylo přepnutí kampaně na automatickou strategii Maximalizovat hodnotu konverze. Bez stanovení cíle návratnosti reklamy (tROAS) jsme kampani poskytli volnost, aby mohla dosáhnout svého maximálního potenciálu. Kontrolou rozpočtu jsme zajistili dostatečné finanční prostředky pro účinné doručení výkonu a také to, že kampaň neutratí více, než byl smluvený měsíční budget.
Výsledky
1. Zvýšení tržeb o 2500 %
Díky zaměření na produktový feed a optimalizaci kampaně Pmax se nám podařilo dramaticky zvýšit počet konverzí (ze 4 na 38) a efektivně tak navýšit prakticky nulové tržby z e-commerce (z 2 201,- na 60 500,-).
Závěr
Spokojenost klienta s naší prací je pro nás prioritou a těší nás, že jsme splnili jeho očekávání. Díky dosažení stanovených cílů si od nás Gaplis nově nechává spravovat i SEO kampaně. Kromě Google Ads klientovi také spravujeme i zbožové srovnávače na Heurece, s nimiž je taktéž spokojen.
Jsme přesvědčeni, že i nadále budeme s Gaplis úzce spolupracovat a dále rozvíjet jeho online marketingovou strategii tak, abychom dosáhli ještě lepších výsledků a pomohli mu naplňovat jeho obchodní cíle.