Přibližná doba čtení : 5 min.
Prodáváte-li službu nebo zboží, určitě zjišťujete všemožné cesty na zvýšení zisků. Pravděpodobně zkoušíte nějakou formu reklamy, ale moc to nefunguje. Většina společností už je ve světe online dlouho přítomná. Je důležité nezaspat dobu, mít reprezentativní webové stránky, které fungují a využít efektivních online nástrojů na zviditelnění, aby se o vás online uživatelé dozvěděli.
Nejlepší nástroj pro efektivní zviditelnění na internetu je právě PPC reklama. Online nástroj, který vás spojí přímo s tím, kdo hledá vaše zboží, je měřitelný a prokazatelně výkonný. Jak to funguje?
Takhle vám bude PPC reklama vydělávat
Každou minutu napadne miliony lidí, že si chtějí nebo potřebují něco koupit – ať už nějaké zboží nebo službu. Někdo jde do obchoďáku či specializovaného obchodu. Velká část ale sáhne po internetovém nákupu. V letošním druhém čtvrtletí uvedlo 4,5 miliónu Čechů, že v posledním roce alespoň jednou nakoupili na internetu, uvádí český statistický úřad pro rok 2017.
Lidé hledají cokoliv, co vás napadne – Auto, kartáček na zuby, skleněné dveře, nejbližší restauraci, nejlepší kurz hry na kytaru, dovolenou – na internetu se prodává vše.
Potenciální zákazník ve svém telefonu (nebo na PC) do vyhledávače (Google, Seznam) zadá hledanou frázi. Například „Zimní kabát“. Google či Seznam vyhledají frázi “Zimní kabát” a automaticky spustí síť reklam – to jsou ty první 4 odkazy ve vašem vyhledávání.
A na druhé straně je již připraveni my – profesionálové na tvorbu PPC kampaní. Google Ads (či Sklik) je reklamní platforma, skrze kterou vytvoříme reklamu na míru, která se spustí pouze v případě, že někdo vyhledá slovo “Zimní kabát”. Pro zákazníka jsou to prakticky pečení holubi do úst. Okamžitě se mu zjeví relevantní typ zboží či služby.
A pro vás? Při správném nastavení PPC kampaně přichází klienti vašim dveřím, aniž byste je jakkoliv hledali. Potenciálním zákazníkům se ukážete ve správnou chvíli a na správném místě.
Co je na internetové reklamě nejlepší?
- Lidé hledají vaše zboží/službu a vy jim ho jednoduše nabídnete
- Dokážete do koruny vypočítat úspěšnost PPC kampaně
- Platíte jen, když uživatel klikne na reklamu a přesune se na Váš web
- Opravdu to funguje – vaše konkurence již nejspíše PPC reklamu používá (zadejte si vaši službu nebo produkt do Googlu a uvidíte) a pokud ne, o to výhodnější pro vás reklama je
Ukázka reálné PPC kampaně
Podívejme se na konkrétní příklad jednoho z našich klientů. V rámci zachování důvěrných informací nemůžeme uvádět všechny informace, ale i tak dokážeme vykreslit, jak dobře reklama funguje. Zde mluvíme o příkladu menší PPC kampaně. Malá kampaň může začínat už na 2 500 kč, velké projekty mohou mít rozpočet až několik stovek tisíc měsíčně.
Náš klient Kelcom s.r.o se zabývá prodejem zabezpečovacích systémů. Tento obor je poměrně konkurenční, proto je cena za kliknutí na reklamu (14,6 Kč/klik) vyšší než průměr. Klíčová slova související se zabezpečením domácnosti měsíčně hledají tisíce až desetitisíce lidí – počet se odvíjí od typu produktu a velikosti kampaně.
Kelcom zajišťuje celkové zabezpečení domácností, od alarmů po instalaci kamerových systémů, jedná se tedy o nabídku služeb.
V našem případě hledalo zabezpečovací kamerové systémy za necelý měsíc kampaně 2 632 lidí, z čehož se jich na web prokliklo 120. Celková cena za 120 relevantních zákazníků byla v tomto případě 1 760 Kč.
Z těchto 120 zákazníků vyplnili 4 poptávku přímo na webu a další mohli společnost kontaktovat telefonicky. To je 3,33 % konverzní poměr, což je nadprůměrná hodnota, kterých z pravidla dosahují spíše e-shopy s rychle prodávajícím se zbožím.
Znamená to, že reklama za 1760 kč přivedla na web 120 zákazníků, kteří chtějí nakoupit zabezpečovací systém, nebo se o nákup aktivně zajímají. Z čehož 4 zákazníci vyplnili poptávkový formulář. PPC kampaň tedy přinesla 4 poptávky za 1760 Kč.
PPC reklama pro e-shop
Dále si ukážeme procentuální výsledky kampaně našeho klienta, u kterého v rámci ochrany dat nebudeme uvádět jméno ani přesná klíčová slova a další informace. Tento klient se zaměřuje na hygienické prostředky, které prodává na svém internetovém e-shopu.
Za jeden kvartál letošního roku
- cca 52 % veškeré návštěvnosti webu přichází z placené online reklamy – bez reklamy by měl tedy e-shop poloviční návštěvnost.
- Reklama ve vyhledávání Google se za kvartál zobrazila přibližně 140 000 lidem, z čehož prokliklo cca 14 000 lidí. Tzn., že každý 10. uživatel, kterému se reklama zobrazila, na reklamu klikl, jelikož jej zaujala
- Za kvartál získal e-shop 54,39 % všech objednávek právě díky placené online reklamě
-
- Pokud by e-shop neinvestoval do reklamy, přicházel by o více než polovinu objednávek, které by byly provedeny nejspíše u konkurence
-
- Výhodou oproti ostatním typům reklamy jsou jasná čísla, kolik reklama stála a kolik objednávek přinesla. U televizní, rádiové, popřípadě venkovní reklamy je dopad vždy nejistý a reálný efekt těžko popsatelný. Je sice možné zjistit odhady, kolik lidí reklamu vidělo, ale už nikdo nezjistí, kolik lidí následně nakoupilo nebo se dále zajímalo o inzerovaný produkt.
Jestli vás možnost Google reklam zaujala natolik, že byste se rádi podívali, jak přesně fungují „ozubená kolečka“ za celým systémem, napsali jsme pro vás článek Seznámení s PPC reklamou – 1. část a Seznámení s PPC reklamou – 2.část, kde se můžete dozvědět podrobnosti.
Pokud byste o PPC kampaň měli zájem, neváhejte nás kontaktovat a my vám se vším rádi pomůžeme.