Vánoce jsou kromě jiného i obdobím různých příprav, a to nejen v domácnosti, nýbrž i v e-shopech. Právě tam se musí do „vánoční punčochy obout” i ten nejmenší detail. Jedině tak bude moci vánoční atmosféra na zákazníka dýchnout i skrze monitor nebo displej telefonu, což samozřejmě podnítí jeho chuť udělat Vánoce hezké i svým blízkým tak, že u vás nakoupí. Na co tedy určitě nezapomenout?

vánoční rady pro eshopy

Co zákazníka určitě potěší, to je vánočně laděné prostředí

Myslíte si, že jsou zákazníci vánočních ozdob nasyceni odjinud, a proto jim nebude vadit, když u vás to nazdobené nebude? To je omyl. Vánoční vločka místo obvyklého místa pro kliknutí může potěšit i přimět k nákupu. Minimálně vás zákazník ocení za to, že myslíte opravdu na všechno, tedy i na vánoční výzdobu. A jak tedy eshop „vyzdobit”? Ideální je vsadit na vánoční obsah a do vánoční tématiky obléknout celou vaši grafiku. Upravit můžete popisky produktů, které obohatíte o tematicky laděná klíčová slova. Zákazník může také ocenit, když mu připomenete, do kdy musí své dárky nakoupit, aby je bezpečně obdržel před Štědrým dnem. Fakt, že to ještě stihne, ho může uklidnit v jeho hektické chvilce.

Pomozte svým zákazníkům s výběrem dárků

Myslete na to, že někteří zákazníci jsou při hledání vánočních dárků ztraceni a vy jim můžete pomoct se najít. Třeba tím, že jim nabídnete články nebo přímo landing page s tipy na výběr vánočních dárků. Zaměřte se na výrazy typu dárek + pohlaví či dárek + člen rodiny. Příkladem můžeme uvést:

  • dárky pro maminku a babičku

  • hračky pro děti do 3 let

  • dárky pro muže

  • dárky pro kuchaře

  • dárky pro zamilované

Výběr vánočních dárků jim usnadníte i tím, že jim produkty na webu seřadíte např. do přehledných kategorií.

Umožněte zákazníkům nákup na poslední chvíli

Všichni víme, že se mezi námi najdou i ti, kteří dohání nákup vánočních dárku i na Štědrý den. A právě v tuto chvíli je vhodné zákazníkovi připravit možnost koupě dárkového či vánočního poukazu, který mu přijde ihned na jeho e-mail.

Poukazy mohou být dány přesně na určitou částku nebo procentuální slevu z celkové slevy v košíku.

voucher

Zaměřte se na SEO

Důležitý je obsah eshopu a jeho SEO. V rámci tohoto kroku je dobré zkontrolovat, zda mají všechny vaše stránky s vánočními produkty vyplněné meta tagy Title a Description. Co se klíčových slov týče, je lepší zaměřit se na ty méně vyhledávané, protože na ta úplně typická vánoční klíčová slova bude cílit většina webů, a proto bude velice těžké se skrz ně probojovat na vrchol.

Vánoční atmosféru můžete zákazníkům zprostředkovat i pomocí vánočně laděných článků, ve kterých jim poradíte, jak například zabalit vánoční dárky nebo čím zpestřit štědrovečerní hostinu.

Používejte Google Trends

S výzdobou eshopu je to podobné jako s výzdobou stromečku nebo vašeho interiéru. Tady platí, že se doplňky a různé ozdoby neztratí a použít je můžete bezesporu i další rok. K tomu lze přirovnat i používání aplikace Google Trends, kterou pokud nemáte, můžete začít používat zrovna nyní. Je to aplikace, díky které můžete sledovat minulá chování vašich zákazníků na eshopu. Pomocí ní můžete zjistit mnohé, například i to, kdy se hledanost určitého klíčového slova zvedá, což vám pomůže určit ideální čas pro přípravu vašeho eshopu na Vánoce.

Zvládněte vánoční mánii

Před svátky dochází k růstu prodejům, růstu počtu odeslaných balíčku, růstu komunikace na zákaznické podpoře a růstu návštěvnosti. Právě na tyto věci musí být připraven nejen váš e-shop, ale především provoz a zaměstnanci ve firmě.

  • Věnujte pozornost dostatečnému počtu zaměstnanců na zákaznické podpoře.

  • Myslete na předčasné doplnění zboží do vašeho skladu.

  • Zaměřte se i na výkon e-shopu, aby byl vždy provozuschopný a bez problémů.

Ověřte si, že všechno funguje, jak má

Ať už si u vás zákazník naplní nákupní košík k prasknutí nebo koupí jenom drobnost, měl by hladce projít celým nákupním procesem. Na vás tedy je, abyste si celý nákupní proces vašich zákazníků prošili hezky krok po kroku, čímž odhalíte případné nedostatky. Kontrolu eshopu proveďte nejen na počítači, nýbrž i na vašem chytrém telefonu, protože řada lidí nakupuje právě prostřednictvím smartphonů. Zrovna tady se však chybičky vyskytnou nejčastěji. Projděte i call-to-action tlačítka, u kterých je důležitá jejich dobrá viditelnost a umístění stejně jako jejich doprovodný text.

Obdarujte ty, co si u vás nakoupí

typy na vánoce pro eshopy

Je to maličkost, ale zákazníka mile potěší, když mu k nákupu přibalíte malý dárek, např. třeba ozdobu na stromeček, nejlépe i v podobě vaší značky a loga. Potěšit ho může i nabídka dárkového způsobu zabalení objednávky nebo možnost vrácení zboží po Vánocích, když něco nebude sedět nebo se dárek nebude líbit. Tím zákazníkovi dáte najevo, že si moc dobře uvědomujete, že jsou Vánoce kromě radosti spojené i s četnými komplikacemi, když se do dárku netrefíte.

Chci pomoct s brandingem

Kontaktujte nás, my se vám brzy ozveme zpět a navrhneme tu nejvhodnější strategii vaší značky .