Zřejmě všichni vnímáme, že se digitální svět, jeho nástroje a všemožné vychytávky pro podnikání online neustále mění.
Výjimkou nejsou ani e-shopy, které také musí držet krok tak, aby zůstaly in a přiblížily se aktuálním potřebám svým zákazníkům. Přinášíme nadčasové tipy a rady, jak zvýšit výkon a efektivitu jakéhokoliv e-shopu.
Rozhodnout může i 50 milisekund, a proto…
… udělejte dobrý první dojem. Uživatelům trvá jen 0,05 vteřiny, než se rozhodnou, jestli se jim vaše stránky líbí, nebo ne. A jak známe z praxe i běžného života, reparát na dobrý první dojem zkrátka neexistuje. Buďte tedy co nejvíce kreativní a osobití, protože kvalitní design vám vydrží i roky a navíc vám pomůže získat stálé zákazníky. V tomto případě se opravdu vyplatí investovat do profesionálního návrhu, díky kterému zajistíte příchozím příjemný vizuální zážitek i touhu po nakupování.
Náš zákazník, náš pán, a proto…
… nemyslete na sebe, ale na klienty. Největším nedostatkem v e-shopech je neschopnost umožnit zákazníkům, aby si výrobek před koupí vyzkoušeli a osahali. A i když už dnes narazíme na způsoby, jak i tohle v minulosti nesplnitelné přání zařídit, můžete to prozatím zákazníkům vykompenzovat i jinak.
V seznamu nejúčinnějších způsobů, které uživatele přitahují a motivují je na vašich stránkách setrvat a nakoupit najdeme: nabídku výhodných cen, motivaci k dopravě zdarma či pohodlnou filtraci pro snadný výběr. Dále je pak samozřejmostí dostatek informací o daném produktu, kvalitní fotografie, uživatelské recenze či možnost zeptat se odborníka, který s online nákupem poradí.
Na mobilech trávíme i 4 hodiny denně, a proto…
… mějte shop optimalizovaný i na mobilních zařízeních. Podle nedávného průzkumu Daily Mail tráví na mobilu ženy 4 hodiny a 42 minut, muži “jen” 3 hodiny a 49 minut. Je více než zřejmé, že budoucnost patří mobilům a tabletům, a tak váš e-shop nastavte už nyní tak, aby byl pro tato zařízení přívětivý a pro zákazníky přehledný. pokud jsou vaši potenciální zákazníci na mobilu, měli byste na nich být i vy.
Sociální sítě vládnou světu, a proto…
… nezanedbávejte vaše působení na platformách jako je Facebook, Instagram a další. Jedno z nejhorších rozhodnutí podnikání pro váš online byznys je absence firemního profilu na sociálních sítích. Věřte, že budou gró vašeho podnikání, jelikož vám umožňují nekonečný a nepřerušovaný pohled do potřeb vašich zákazníků. Využít můžete Instagram a jeho možnosti elektronického obchodu. Navíc má v brzké době dojít k rozšíření jeho funkcí, a tím pádem i k posílení potenciálu vašeho e-shopu.
Pokud má být řeč o jednoduchých a rychlých tipech pro online prezentaci, doporučuje se zveřejňovat pravidelný obsah, obrázky, příběhy, i živá vysílání. Komentujte a lajkujte hojně sledující konkurenty, sledujte jejich obsah a sbírejte inspiraci. Využívejte i influencer marketingu ke zvýšení pozornosti vašich produktů.
Co na srdci, to na fotce, a proto…
… používejte vizuální sdělení. Jsou totiž zpracovávány 60 000 krát rychleji než obyčejný text, a tak není jednodušší způsob, než předávat zákazníkům informace prostřednictvím fotografií a grafických obrázků. Uvíznou jim více v paměti.
Konkurence roste rychle, a proto…
… zajímejte se o SEO. Obecný růst ekonomiky a neustále se zvyšující se počet firem v onlinu (a tedy i e-shopů) zaručuje několikanásobnou konkurenci. Ani 1000 tipů na SEO by nestačilo na to, abyste se zaměřili na postupy, které byste měli udělat pro zlepšení vaší pozice ve vyhledávačích. Několik let zpět bylo v Google provedeno na 2 biliony vyhledávání, ale 90 % uživatelů kliklo jen na první tři výsledky. Proto myslete na optimalizaci nadpisů, adres URL a popisků, nabízejte užitečný obsah a zlepšujte dobu načítání vašeho webu.
Chceme vědět vše ihned, a proto…
… využívejte live chatu s vašimi zákazníky, protože jim tak usnadníte rozhodovací proces. Pravděpodobně se zatím nic nevyrovná komunikaci v kamenném obchodě, a tak je právě třeba, aby měli zákazníci pocit, že i online interagují s opravdovým člověkem, nikoliv jen s automaticky nastaveným chatbotem. Tlačítko živého chatu umistěte vždy na viditelné místo a nechte se inspirovat těmito statistikami.
Zákazníky nesmíte zdržovat, a proto…
… se vyhněte zdlouhavým registračním formulářům při registraci do vašeho obchodu. Z pozice e-shopu nepotřebujete znát adresu, telefonní číslo nebo druh práce. Stačí vám jednoduchá e-mailová adresa a heslo. Nepodceňujte ani tlačítka call to action, protože právě ta urychlují a budují vyšší míru konverze. Těm dopřejte zajímavou grafiku, velikost, barvu i písmo a udělejte je nepřehlédnutelnými.
Ochrana dat musí být na prvním místě, a proto…
… zajistěte správnou správu obsahu a zabezpečení osobních údajů. Zákazníci jsou obvykle velmi opatrní při online nákupu, a tak jim dejte jistotu, že jste seriózní a máte pohlídanou i ochranu jejich soukromí. Minimalizovat rizika podvodů na internetu se dá výběrem zabezpečené platformy, používání certifikátu SSL, sledování všech objednávek, vyžadování silných hesel a provádění testu PCI.
Zřejmě chcete zvýšit efektivitu e-shopu, a proto…
…mějte vždy po ruce jasná data a čísla (konverze, analytika, výnosy, retence, retargeting atd.), která vám pomohou lépe pochopit váš byznys a pomohou při budování nové strategie. Správné nástroje, a především jejich odborné užívání, udělají z vašeho e-shopu to nejlepší, co z něj můžete dostat.
Inspirace a zdroj: Článek webu OptiMonk.com