Jakých chyb se vyvarovat při správě PPC kampaní?
PPC je skvělým nástrojem pro získání nových návštěvníků webových stránek. Díky vysoce relevantnímu cílení na základě klíčových slov lze získat při dobře nastavené kampani velké množství nových zákazníků. Ovšem ne každá kampaň je nastavená tak, aby vám takto relevantní návštěvnost přivedla. Dnes se podíváme na zoubek nejvíce rozšířeným neduhům PPC kampaní, díky kterým přicházíte nejen o peníze, ale i o zákazníky.
1. Inzeráty směřující na hlavní stránku
Běžně v praxi setkáváme při přebírání stávajících kampaní s nasměrováním na hlavní stránku. Ne ve všech případech je to špatně. Rozhodujícím faktorem je přítomnost konverzního prvku na stránce (tzn. tlačítko koupit, vyplnění formuláře, objednávky… prostě cokoliv co od návštěvníka stránky očekáváte.) Návštěvník, který je přesměrovaný na hlavní stránku bývá zmatený, neví jak se dostat k informacím které hledal a znechuceně odchází ke konkurenci, která ho přesměruje na stránku s informacemi které hledá.
2. Odfláknuté texty inzerátů
Je třeba si uvědomit, že text inzerátu je nejvíce směrodatným údajem, podle kterého se hledající rozhoduje zda-li váš web navštíví. Zadejte si klíčové slovo na které inzerujete do vyhledávače a porovnejte si unikátnost svého inzerátu mezi ostatními. V případě, že vypadá stejně jako ostatní, bylo by dobré ho okořenit, vylepšit a dát mu punc originality. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někdo inzerát otevře. Dalším neduhem je nepřítomnost klíčového slova v inzerátu. To bývá častým problémem. Člověk hledá odpověď na otázku kterou zadal, jakmile jí ve Vašem inzerátu nenajde, neotevře ho. Místo toho půjde ke konkurenci, která mu odpověď nabízí.
3. Nepřítomnost vylučujících klíčových slov
Vylučující klíčová slova jsou slova, na které zamezíte zobrazování reklam. Mnoho inzerentů vylučující klíčová slova nepoužívá a tak se může stát, že reklama realitní kanceláře se zobrazuje na dotazy jako je “reality show.” Díky tomu dochází k odčerpávání kreditu na naprosto nerelevantní návštěvníky.
Nebýt vylučujících klíčových slov, zobrazoval by se inzerát i na “letní pneumatiky.“
4. Neměříte konverze? Nezjistíte, jestli se reklama vyplatí
V případě, že spravujete kampaň bez měření konverzí, nezjistíte, jestli se vám kampaň vůbec vyplatí. Bez měření konverzí možná budete vědět, kolik návštěvnosti vám na web dorazí, ale již nezjistíte kdo z nich si doopravdy koupil vaše produkty, nebo služby. Ve skutečnosti mohou u vás nakupovat lidé, kteří na web přišli z jiných zdrojů a PPC by v tomto případě bylo neefektivní. Měřením konverzí zjistíte, jaké konkrétní inzeráty vám přivedli nejvíce zákazníků.
5. Příliš obecná klíčová slova
Jestli je účelem vaší kampaně budovat renomé své značky, pak je inzerce na obecná klíčová slova v pořádku. Většina inzerentů ovšem preferuje výkonnostní PPC kampaň, díky které získají nové zákazníky. A to v tomto případě může být problém.
Pokud například prodáváte šaty, není zrovna vhodné inzerovat na klíčové slovo šaty. O dost vhodnější je vytvořit reklamní inzeráty na dotazy typu “plážové šaty, večerní šaty, plesové šaty” a z těchto inzerátů přivádět návštěvníky na konkrétní podkategorie e-shopu. Díky tomu získáte relevantnější návštěvnice, kteří hledají konkrétní produkt (plážové šaty), namísto návštěvnic, které se teprve rozhlíží po různých typech šatů a neví jaké koupit.
Na které inzeráty byste klikli, při zadání tohoto dotazu? Na první tři vlevo, nebo tři vpravo?
Jestliže je pro vás samospráva PPC kampaní náročná a rádi byste se ve vašem podnikání věnovali tomu čemu rozumíte a co vás baví, nechte spravování PPC kampaní na nás. Za našimi odvážnými slovy stojí konkrétní výsledky a spokojení klienti, kterým správa PPC od naší agentury prokazatelně zvedla zisky. Neváhejte nás kontaktovat, vaší současnou kampaň zdarma analyzujeme a navrhneme optimální řešení.