Nová verze Google Consent Mode, označená jako V2, vstoupila v platnost 6. března 2024 a reaguje na nedávné legislativní změny v oblasti ochrany osobních údajů EU, v rámci celoevropského nařízení o digitálním trhu (DMA). Cílem aktualizace Google Consent Mode V2 je umožnit webovým stránkám lépe respektovat soukromí uživatelů při zachování možnosti sběru dat nezbytných pro běžné fungování.
Co je Consent Mode v2?
Consent mode v2 je konkrétní řešení společnosti Google, které zajišťuje přizpůsobení novým právním požadavkům a standardům ochrany osobních údajů přinášeným DMA. To znamená, že weby a jejich provozovatelé musí nejen přizpůsobit své postupy souhlasu, ale musí také umožnit individuální preference uživatelů ohledně zacházení s jejich osobními údaji.
Co konkrétně se mění?
Google zavedl povinnost zasílat dva nové typy souhlasů, konkrétně AD_USER_DATA a AD_PERSONALIZATION, k již existujícím typům AD_STORAGE a ANALYTIC_STORAGE.
Jaké jsou výhody Consent Mode v2?
Hlavní výhodou je splnění nové legislativní povinnosti a zároveň odesílání anonymizovaných dat pro Google služby (analytics, ads atd.) ještě předtím, než uživatel udělil souhlas v cookie liště. Uživatel má jistotu, že jeho data jsou v bezpečí, ale provozovatel webu “měří” a nástroje od Google fungují. Mezi další vlastnosti Google Consent Mode V2 patří respektování soukromí uživatelů, soulad s GDPR a DMA a zlepšení transparentnosti v zacházení s daty. Tímto způsobem se zvyšuje důvěra uživatelů v provozovatele webů a jejich schopnost kontrolovat, jak jsou jejich osobní údaje využívány.
Týká se změna i mého webu?
Weby, které nezavedou Google Consent Mode V2 do 6. března 2024, budou mít omezené možnosti fungování. Tato aktualizace ovlivní sledování návštěvnosti pomocí Google Analytics (a to i GA4), zobrazování personalizovaných reklam, využívání remarketingu a měření konverzí. Google Consent Mode V2 je tedy klíčovým prvkem pro zachování plné funkčnosti a účinnosti webových stránek v novém regulačním prostředí.