Přibližná doba čtení: 3 min 20 sec
Vlastníte e-shop nebo webové stránky, kde nabízíte své služby? Výborně, je totiž ta nejlepší doba být digitálním trhovcem. A pokud ne, přečtěte si osm důvodů, které vás možná donutí zamyslet se nad tím, kde v dnešní době opravdu roste to nejsladší ovoce.
Statistiky se vážou k roku 2018
1. Muži utrácí online nakupováním o 68 % více než ženy
Dobrá, není to tak, že by muži trávili více času brouzdáním po e-shopech. Obecně však nakupují dražší zboží jako například luxusní produkty či elektroniku. A právě díky šetření času pánové často nakupují ve velkém, proto bývá objem jejich nákupních košíků podstatně větší než u žen.
Jak toho využít? Nabízejte na svých webových stránkách personalizované doporučení. Třeba by se vašemu zákazníkovi hodilo to či ono navíc. A přeci to nebude kupovat po jednom.
Zajímalo by vás, jaká že ta cílová kategorie mužů takto utrácí?
2. Mileniálové versus Generace X. Kdo nakupuje víc?
Mileniálové (ročníky 1981 – 1996) vyrůstali ruku v ruce s technologiemi, takže logicky utrácí online nejvíc. Chyba! Nejaktivnějšími nákupčím je překvapivě Generace X (ročníky 1965 – 1981)
Je tedy určitě na místě zamyslet se, komu své zboží prodáváte. Generace X je pořád ještě v převaze, co se týká kupní síly. Brzy ale mileniálové dorostou a stanou se primárními online kupci.
Tato mladší generace má jiné hodnoty, dívá se na dopady produktů na svět a ztotožňuje se s tím, co kupuje, což je potřeba brát v potaz. Tvorba či úprava vašeho webu by měla být vždy na míru vaší cílové kategorii
3. 85 % všech online nakupujících si nejdříve čtou recenze zboží
Tento bod je velice důležitý, a přesto ho tolik podnikatelů ignoruje. Reference, recenze, hodnocení (anglicky známo jako “social proof”), fungují jako rodinné doporučení či kamarád, na kterého prostě dáte.
Dávejte si pozor na kvalitu fotek a textů u zboží na vašem e-shopu. Ze všeho nejvíc se ale starejte o své zákazníky, odpovídejte na jejich trable a děkujte za dobré recenze, které můžete občas využít i jako promo.
4. 24% uživatelů zaplatí za zboží více, pokud budou mít dopravu zdarma
Nejde jen o jednoduchý trik, ale hlavně o pohodlí. I my si rádi připlatíme, pokud nebudeme muset řešit další problémy s dopravou. Web, tvořený na míru vašim zákazníkům, je tím nejstrategičtějším řešením v oblasti digitálního prodeje.
5. Rok 2018 zažil největší růst v E-commerce od roku 2008
A to je skvělá zpráva! Právě teď je ten nejvyšší a nejvhodnější čas pořádně šlápnout do online prodeje. Blížíme se roku 2020. Kdo není online, měl by mít opravdu pádný důvod, proč se ochuzuje o největší studnu zákazníků od dob televize.
6. 42 % uživatelů celosvětově upřednostňuje nákup skrz kreditní kartu
Je to jednoduché. Je to rychlé. Je to důležité. Jděte vašem zákazníkům na ruku a oni se k vám rádi vrátí. Což nás přivádí na další bod.
7. 30 % zákazníků budou radši nakupovat tam, kde už předtím nakupovali
Téměř třetina všech lidí věří v opakovaný nákup. Pokud jste četli bod číslo tři, je vám jasné, že jde o stejný princip. Důvěra. Jednou vám zákazník věřil a vy jste ho nezklamali, proto je pravděpodobné, že se vrátí.
Když k tomu přidáte sílu zvyku, určitě se vyplatí držet pravidla “Udržet si stávajícího zákazníka je desetkrát levnější než získat nového”.
8. 21.8 % celosvětové populace jsou potenciální kupci
Co to znamená? Více než pětina lidí brouzdající webové stránky je připraveno vytáhnout peněženku (tedy hlavně kreditní kartu, jak jsme se již zmínili) a začít utrácet.
Kvalita vašeho zboží je samozřejmostí. Mít ale web na míru, na který se budou zákazníci rádi vracet, a kde budou chtít utrácet své těžce vydělané peníze, to je už otázka tvrdé práce. My se na tvorbu webů a e-shopů specializujeme. Rádi vám pomůžeme s nastartováním a posílením stávajícího e-shopu, stejně tak jako s kompletní tvorbou nového řešení na míru potřebám vašich zákazníků.
Zdroje: Sleeknote, Verto analytics , Digital Commerce 360