O TOKOZ a.s.
Společnost TOKOZ působí v oblasti zabezpečovacích mechanismů. Za již více než 100 let činnosti vytvořila společnost rozsáhlý sortiment produktů, díky němuž se stala specialistou na výrobu visacích zámků a dnes i jejich největším českým výrobcem.
Původní webové stránky
Po více než 12 letech provozu přišel čas na kompletní přestavení e-shopu. Původní stránky již nesplňovaly moderní estetické a funkční standardy: grafika byla zastaralá, u produktů chyběly produktové fotografie, nákupní košík byl zbytečně komplikovaný a stránka nebyla optimalizována pro mobilní zařízení. Tyto nedostatky způsobovaly, že klient přicházel o významnou část návštěvnosti z mobilních telefonů a tabletů.
Dalším zásadním problémem bylo roztáhlé produktové menu. Uživatelé byli nuceni scrollovat až přes tři celé obrazovky, aby se dostali k požadovaným produktům. Tento problém nejen zpomaloval proces nákupu, ale také negativně ovlivňoval uživatelskou zkušenost.
Naše cíle byly jasné:
1
Vytvořit design odpovídající současným standardům
2
Zjednodušit nákupní proces
3
Přizpůsobit obsah všem zařízením
Nové rozložení homepage
V novém e-shopu nejsou návštěvníci hned „hozeni do vody“. Po příchodu je přivítá stránka s uvítacím úvodním bannerem, který klient využívá k představení společnosti. Tento banner obsahuje tři CTA tlačítka vedoucí k nejžádanějším kategoriím. Pod bannerem uživatelé najdou seznam nejoblíbenějších kategorií a oblíbených produktů, proložený sekcí představující široký sortiment společnosti.
Celý design je laděn do elegantní tmavě modré firemní barvy, kterou doplňuje výrazná mangová oranžová pro CTA tlačítka, což nejen zvyšuje vizuální přitažlivost stránky, ale také usnadňuje orientaci a navigaci pro uživatele.
Zjednodušení průchodu webem
Webem provází připnutá hlavička (sticky header), která obsahuje implementovaný fulltext vyhledávač. Tento vyhledávač usnadňuje nákup uživatelům s jasným cílem, jimž zrychluje proces nalezení požadovaných produktů. Kromě toho jsme zjednodušili i nákupní košík, takže uživatelé mohou okamžitě pokračovat k pokladně přímo po vybrání produktu. Tento přístup minimalizuje počet kroků potřebných k dokončení nákupu a zlepšuje celkovou efektivitu a pohodlí nákupního procesu.
Jaké jsou výsledky přestavby webu?
Provedli jsme kompletní redesign a výstavbu e-shopu, jejíž součástí bylo vytvoření nové, komplexní navigace a přidání srovnávače produktů. Kromě toho jsme výrazně usnadnili průchod celým webem, což zlepšilo celkovou uživatelskou zkušenost. Po nějakém čase od implementace redesignu jsme analyzovali jeho dopad na uživatele.
Podle dat z Google Analytics došlo k významnému zvýšení míry nakupujících, která vzrostla přibližně o 40 %. Rovněž jsme zaznamenali pozitivní změnu v míře okamžitého opuštění stránky, která se snížila na přibližně 26 %. Tyto výsledky potvrzují, že náš redesign nejen zvýšil efektivitu webu, ale také přispěl k lepší spokojenosti a angažovanosti uživatelů.
Nové rozložení e-shopu
Uživatel veden k akci
Intuitivní nákupní proces
Srovnávač produktů
Jednoduchý průchod webem
Po více než 12 letech provozu původního e-shopu nás pan Matějka oslovil s žádostí kompletního přepracování e-shopu TOKOZ. Původní stránky byly zastaralé, obsahovaly dost chyb, mimo jiné stránka nebyla optimalizována pro mobilní zařízení, což způsobovalo ztrátu návštěvnosti.
Výsledkem redesignu je moderní a profesionální e-shop, který nejenže splňuje nejnovější estetické a funkční standardy, ale také výrazně zlepšuje uživatelskou zkušenost. Díky těmto změnám monitorujeme zvýšení návštěvnosti a konverzí, což přispívá k dalšímu růstu a úspěchu našeho klienta.
Dominik Fidler
Vedoucí realizace e-shopů
4WORKS Solutions