O Společnosti KAND s.r.o.
Společnost KAND s.r.o. se specializuje na výrobu a prodej pochutin. Ve spolupráci s jejich sesterskými společnostmi spadajícími pod koncern Develey Senf & Feinkost zajišťuje prodej speciálních hořčic, křenů, octů, sirupů a kečupu.
Původní webové stránky
Webové stránky klienta KAND byly již staršího data a bylo na nich vidět, že nevyhovují designovým standardům současnosti. Největším nedostatkem byla nepřehlednost a především chybějící responzivita, tj. přizpůsobení obsahu menším obrazovkám, typicky na tabletech či mobilních telefonech.
Uspořádání informací na původním webu bylo nepřehledné, naším cílem bylo zredukovat obsah, zaměřit se především na prezentaci nového designu kečupů a zpřehlednit web.
Naše cíle byly jasné:
1
Design odpovídající současným standardům
2
Přizpůsobení obsahu všem zařízením
3
Prezentace nového designu kečupů
4
Zpřehlednění webu a redukce obsahu
Důraz na červenou barvu
Design pro tento web byl založen na monochromatickém schématu jehož základem je červená barva.
Tato barva byla zvolena za účelem vyzdvihnutí vysokého poměru rajčat v produktech. K podpoření prezentace této skutečnosti byly také po celé délce webové prezentace rozmístěny prvky rajčat, ať už po stranách, či u jednotlivých nadpisů. Obdobně jsou na stránce umístěny prvky bazalky, ty mají evokovat „přírodní produkt“ bez chemické konzervace, barviv, škrobů a lepku.
Typografie
U tohoto projektu měl klient jasně definovanou typografii – fonty z rodiny Etelka. Tento font definuje společnost KAND již na první pohled, font je totiž použit v logu.
Pro nadpisy byl použit tučnější řez s menšími mezerami mezi písmeny, zatímco běžný text používá základní tloušťku písma s většími mezerami mezi písmeny a řádky. Tím je zaručena dobrá čitelnost na všech zařízeních.
Čistý design
Celá stránka je stylizována na základě použití bílého prostoru, případně lehkých odstínů šedi, za účelem vyniknutí obsahu. Pro ozvláštnění bílých karet s certifikacemi na šedivém pozadí je použit stín, který má dodat designu hloubku.
Záležet jsme si dali také na nastavení jasné hierarchie, abychom usnadnili uživatelům orientaci na stránce.
Prezentace prodejních metod
Hlavním cílem stránky bylo jasně a přehledně prezentovat produkt a jeho nový design. Stránka sama o sobě nemá přímou funkci prodeje, proto bylo potřeba uživatelům předat informaci, kde je produkt k dostání.
Hlavním prodejcem kečupů KAND je široké spektrum obchodních řetězců, které jsou uživateli prezentovány logy v karuselu, pro co nejjednodušší rozeznání svého oblíbeného prodejce. Kečupy jsou k dostání také na online supermarketech, na které směřuje přímý odkaz, který uživateli umožní nakoupit během několika kliknutí.
Plně responzivní
Stránka je samozřejmě přizpůsobena k zobrazení na mobilních zařízení, které již nějakou chvíli tvoří více než polovinu celkového provozu na internetu. Uživatelům se snažíme co nejvíce usnadnit interakci se stránkou, proto přidáváme odkazy pro rychlé vytáčení, přesměrování do oblíbené poštovní aplikace či prokliknutí do Google map.
Úprava zobrazení pro menší prohlížeče zahrnovala také přizpůsobení postranních prvků, které by mohly překrývat text, což bylo nežádoucí.
Jaké jsou výsledky redesignu?
U webu jsme provedli zásadní redesign – z tmavého webu, který neodpovídal identitě společnosti, jsme zredukovali obsah a vytvořili návrh založený na přehlednosti a moderním designu. Od nasazení webu do provozu uběhlo několik měsíců, jaký měl tedy redesign vliv na uživatele?
Podle dat dostupných z Google Analytics byl vliv poměrně zásadní. Průměrná doba návštěvy stoupla o 30 %, na mobilních zařízeních jsou výsledky ještě lepší, zde se dostáváme dokonce přes 42 %. Tyto čísla přisuzujeme přizpůsobení webu k zobrazení v jakémkoli standardním prohlížeči a na všech aktuálně používaných zařízeních.
Mimo to byl zaznamenán také znatelný rozdíl návštěvnosti.
Jednostránka
Čistý design
Uživatel veden k akci
Říká se, že v jednoduchosti je krása. Tohle přísloví se nám potvrdilo při tvorbě webu pro společnost Kand, předního výrobce a prodejce pochutin. Hlavním cílem stránky bylo jasně a přehledně prezentovat produkt a jeho nový design, což se nám do puntíku podařilo. Velkou radost nám hlavně dělají výsledky redesignu. Podle dat dostupných z Google Analytics průměrná doba návštěvnosti stoupla o 30 % na desktopu a na mobilních zařízeních jsou výsledky ještě lepší, zde se dostáváme dokonce přes 42 %. O spokojenosti klienta svědčí i to, že jsme domluveni na další spolupráci a tento rok pro něj budeme realizovat další projekty.
Jiří Houra
Projektový manager
4WORKS Solutions