O ČLnK

Česká lékárnická komora byla zřízena v roce 1991 a nyní funguje jako samosprávná nepolitická stavovská organizace, která sdružuje lékárníky po celé České republice.

Česká lékárnická komora potvrzuje splnění podmínek k výkonu lékárnického povolání, a tím zaručuje odbornost svých členů, kromě toho jim rovněž zajišťuje další profesní vzdělávání v oboru. Hájí profesní zájmy a práva svých členů a chrání jejich profesní čest, rovněž jim poskytuje právní pomoc.

Původní webové stránky

Design původních webových stránek byl na první pohled poměrně příjemný. Nejednalo se o žádnou divočinu, vzhledem k tomu, že Česká lékárnická komora je významná organizace a odborné informace svých členů prezentuje široké veřejnosti, zcela chápeme snahu neodvádět zbytečně návštěvníkovu pozornost nadbytečnými grafickými prvky. Již však nastal čas pro pořádný refresh, který posune tyto webové stránky do třetího desetiletí tohoto milénia, zejména pomocí dokonalé responzivity, jenž v této původní verzi stránek zcela chyběla a bez které již v dnešní době prakticky žádné webové stránky nemohou existovat.

Naše cíle byly jasné:

1

Design odpovídající současným standardům

2

Vhodné technické řešení s ohledem na budoucí správu obsahu několika uživateli

3

Logické uspořádání velkého množství obsahu

4

Přizpůsobení obsahu všem zařízením

A jak se nám redesign povedl?

Start jsme nepřepálili

Vzhledem k rozsahu projektu nám bylo jasné, že se chystáme na dlouhou trať. Ze všeho nejdříve jsme se tedy zastavili a naplánovali si, kdo, co a do kdy má v určitém bodě cesty zvládnout. Díky tomu jsme v průběhu projektu neztratili směr a hotové webové stránky jsme doručili v dohodnutém termínu.

Poseděli jsme si hned na několika schůzkách –  a to nejen interních, ale i přímo s klientem. Řešili jsme například strukturu celého webu, technické řešení všech požadovaných funkcionalit či vizuální podobu nosných stránek. Samotné výrobě webových stránek předcházela tvorba tzv. wireframů (schematická rozvržení) a grafických návrhů, které byly klientem napřed schvalovány.

Jak jsme si pohráli s designem?

Hravý a přitom seriózní a přehledný design

Kdo říká, že webové stránky stavovské organizace nemohou působit vesele?

Ve vkusné míře jsme přidali výrazně zelené prvky a obrázky asymetrických tvarů tak, abychom design rozsvítili.

Jak jsme zapracovali na struktuře obsahu?

Na webu už se uživatel jen tak neztratí

Původní web rostl postupně, informace se zde hromadily a byly mnohdy seskupovány do kategorií, které se navzájem duplikovaly.

Strukturu webu jsme tedy zeštíhlili a jednotlivá témata umístili do přehledného menu s piktogramy, aby se uživatel zorientoval rychleji.

Samozřejmostí byl přesun veškerých původních informací ze starého webu na nový. K tomu jsme využili automatizované procesy, které nám ušetřily hodiny a hodiny ručního kopírování obsahu.

Přehledné menu

Nová struktura

Přesun obsahu

Jak jsme odlišili obsah pro odborníky?

Zvláštní obsah pro odborníky

Webové stránky slouží nejen veřejnosti, ale i odborníkům z praxe, kterým je po přihlášení poskytnut dodatečný obsah.

Mohou si například procházet oddělené aktuality a další příspěvky, navštívit diskuzní forum, brouzdat elektronickým archivem časopisů pro lékárníky či pokládat dotazy komoře.

Co dále na webu najdeme?

… a všichni už ví, co se kde děje

Česká lékárnická komora pořádá pro své členy i veřejnost řadu akcí, o kterých na svých webových stránkách informuje.

Uživatelé jsou schopni akce filtrovat dle data konání. Ke každé z akcí má klient možnost přidat doplňující informace, kromě popisu např. i čas, cenu, lokaci, webovou stránku či pořadatele.

0%
množství uživatelů na mobilu
0%
míra okamžitého opuštění na mobilu

Čísla? Ta máme.

Co na to čísla v Google Analytics? Už teď víme, že klientovi se investice do nových webových stránek vyplatila zejména díky jejich mobilní verzi. Zjistili jsme totiž, že na stránky proudí o 9 % více uživatelů právě z mobilu.

Na původních webových stránkách jsme naměřili míru okamžitého opuštění 56,76 %, což znamená, že přes polovinu uživatelů načetlo na svém mobilním telefonu stránku, nijak s ní nepracovalo a okamžitě ji opustilo. Toto přisuzujeme právě absenci responzivní verze webu – uživatel mohl na web přijít a po zjištění, že se mu s webem na svém zařízení nebude prohlížet obsah pohodlně, raději web ihned opustil a buď se už nevrátil, nebo se raději připojil ze svého počítače.

Při vyhodnocování jsme vycházeli u obou verzí webů ze stejných časových úseků, ale s rozdílem 1 roku. Z tohoto důvodu jsme se soustředili spíše na procentuální rozdíly, než na absolutní hodnoty. Uvedená čísla také musí být brána s jistou rezervou, v roce 2023 totiž došlo ke změně způsobu měření Google Analytics z důvodu přechodu na novou verzi, porovnáváme tedy čísla naměřená ve staré verzi aplikace s čísly z nové.

Shrnuto a podtrženo

Originální hravý design

Interaktivní obsah

Diskuzní forum a FAQ

Kalendář akcí

Další obsah po přihlášení

Perfektně responzivní

V dnešní době absolutní nutnost, ale u spousty webů žádná samozřejmost

Líbí se Vám, co vidíte? Ozvěte se nám!

Podívejte se blíže

Naší první velkou výhrou bylo už to, že si nás Česká lékárnická komora vybrala mezi tolika ostatními agenturami účastnícími se výběrového řízení. Pracovat na tak rozsáhlém webu pro tak významného klienta bylo pro nás příjemnou výzvou.

Bylo nám jasné, že abychom doručili hotový web v předem určeném termínu a v nejlepší kvalitě, musíme věnovat zvláštní pozornost projektovému řízení, stanovit si mezní deadliny (jak pro nás, tak pro klienta) a ty si pak důsledně hlídat. A to se nám povedlo.

Díky práci hned několika členů našeho týmu napříč odděleními jsme vypustili do světa web, který je vizuálně atraktivní a přitom přehledný, a to jak pro uživatele, tak i pro všechny správce obsahu.

S klientem jsme i nadále v kontaktu a jsme mu k dispozici pro případ jakýchkoli dotazů.

Lukáš Peterec

Vedoucí realizace webů
4WORKS Solutions

Chcete posunout své podnikání výš? Ozvěte se nám!

Vložením osobních údajů souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.