Internetový obchod Purtex zaznamenal ohromující 45% meziroční nárůst tržeb z organické návštěvnosti díky optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Tento pozoruhodný úspěch je výsledkem intenzivní dvouleté SEO kampaně, která vedla k 75% nárůstu pokrytí pozic prvních dvou stran na Googlu.
Meziroční zvýšení tržeb z organiku o
Kvalitní matrace je základem zdravého spánku a spokojeného života, to v Purtexu ví každý a srdce firmy tepe přesně v tomto rytmu. Proto máme obrovskou radost, že jsme Purtexu – přednímu českému výrobci postelí, matrací a roštů pomohli probudit jejich pozice ve vyhledávání a ze spícího hráče udělali dobře vypadajícího profesionála, který je v internetovém vyhledávání opravdu pořádně vidět.
Růst pozic
Purtex je český a slovenský výrobce kvalitních klinicky hodnocených matrací, postelí a dalších doplňků v oblasti spánku. Po modernizaci internetového obchodu, který jsme v roce 2022 provedli, v Purtexu věděli, že potřebují pomoc s optimalizací svého webu pro vyhledávače, a proto se naše spolupráce rozšířila i o SEO.
Splnění cílů Purtexu byla pro náš tým skutečnou výzvou, kdy zadáním bylo obsadit TOP5 pozice na hlavní, nejvíce hledaná slova v oboru. Museli jsme čelit silné konkurenci a optimalizovat web pro širokou škálu klíčových slov, protože matrace jsou hledané dle mnoha návazných parametrů jako je například rozměr, materiál, tvrdost, počet zón či určení matrace. Díky správně zvolené strategii se nám však podařilo dosáhnout vynikajících výsledků. Purtex je s výsledky kampaně nadmíru spokojen. Meziroční nárůst organické návštěvnosti +333,39% a 45% tržeb z návštěv z internetového vyhledávání jim pomohl posílit jejich pozici na online trhu a dosáhnout růstu. Pomyslnou třešničkou na dortu bylo, když se nám po dlouhém boji podařilo web umístit (a dlouhodobě držet) na 1. místě na nejhledanější a nejrelevantnější slovo “MATRACE” (s měsíční hledanosti v seznam a google přes 21 000) . Jak se nám to povedlo?
Meziroční růst organické návštěvnosti
Meziroční růst tržeb z organické návštěvnosti
Dlouhodobá pozice na TOP KW “matrace”
1
Strategie a implementace
Náš přístup k tomuto projektu zahrnoval komplexní strategii zaměřenou jak na technické, tak on-page i off-page aspekty SEO. Zaměřili jsme se na následující klíčové oblasti:
Základy:
- Struktura webu: Uspořádali jsme kategorie a produkty logicky, pro usnadnění procházení webu roboty i uživateli.
- Vyřešili jsme technické problémy: Zrychlili jsme načítání stránek, odstranili duplicity a vylepšili celkovou strukturu webu.
- Zvýšili jsme bezpečnost: Implementovali jsme bezpečnostní opatření proti hackerům a malware.
Optimalizace obsahu:
- On-page SEO: Prošli jsme tituly, popisy, nadpisy a obrázky a upravili je tak, aby odpovídaly požadavkům vyhledávačů a zároveň uživatelům.
- Nový obsah: Vytvořili jsme informativní články o matracích, spánku a výběru matrace, čímž jsme přilákali relevantní návštěvníky.
- Indexovatelná filtrace: Usnadnili jsme robotům procházení a indexaci variant produktů.
- Kvalitní produktové stránky: Zlepšili jsme prezentaci produktů s fotografiemi, popisy a recenzemi, pro podporu konverzí.
Budování autority:
- Odstranění toxických odkazů: Identifikovali a odstranili jsme odkazy, které poškozovaly pozice webu ve vyhledávačích.
- Hostující články: Publikovali jsme články na relevantních webech pro zvýšení povědomí o značce.
- Spolupráce s partnery: Získali jsme zpětné odkazy a propagovali produkty s pomocí obchodních partnerů.
- PR aktivity: Spolupracovali jsme s PR agenturou na tiskových zprávách a propagaci značky.
- Dlouhodobá strategie: Zaměřili jsme se na tvorbu kvalitního obsahu a budování trvalých vztahů pro získávání přirozených odkazů.
Výsledky:
Díky naší SEO strategii se klientu Purtex podařilo dosáhnout vynikajících výsledků:
- Meziroční nárůst organické návštěvnosti o 334%
- Meziroční nárůst tržeb z organické návštěvnosti o 45%
- Získání top 3 pozic na klíčová slova „matrace“, „kvalitní matrace“, „nejlepší matrace“ a mnoho dalších
Pamatuji si na ten pocit, když jsme analyzovali konkurenci v oboru. Náš oblíbený nástroj Collabim ji nazval „peklem“ u prakticky všech zajímavých relevantních klíčových slov. Celý náš tým se cítil jako před výstupem na osmitisícovku – připravený, odhodlaný, ale zároveň si vědom náročnosti, zodpovědnosti i rizika.
Nyní už stojíme na imaginárním vrcholu a s hrdostí můžu říct, že díky skvělému týmu, správné strategii a dlouhodobé konzistentní práci jsme na projekt náležitě hrdí my, i klient! Tahle spolupráce se opravdu povedla!
Tomáš Kozar
Project manager