Přibližná doba čtení: 2 min
První kolonie na Marsu, létající skateboardy, roboti, kteří mají vlastní rozum? Kdo ví, kam se v roce 2020 posune naše technologická hranice. Co ale známe, jsou nadcházející trendy v tvorbě webových stránek. Věnujte dvě minuty informacím, které zahrnují hlavní náhled na celý příští rok.
Na velikosti (či maličkosti) v roce 2020 záleží. A kdo se nehýbe, zakrní
1. Dominantní písmo a výrazné vizuální prvky
Jedno slovo, které zakryje půl webu. Barevný blok s obrázkem přes celou stránku. “Komicky” velké ikony. Často čteme, že je na internetu všude moc rušno. Velké a křiklavé věci s jasným sdělením se derou do popředí a v ruchu fungují jako záchytné body.
2. Minimalismus, jednoduchost a bloky “prázdného” prostoru
Celosvětový trend minimalismu není jen výsadou módy a výbavy domácnosti. Po dobách “přepychu” a kýče na začátku milénia se pomalu přesouváme k decentní jednoduchosti. A tak je tomu i na futuristických webových stránkách, které fungují právě v duchu minimalismu.
Neměli bychom si plést kloudný obsah, a design / sdělení naší stránky. Obsahu může být hodně, pokud je kvalitní. Webové stránky ale zachovejte na rok 2020 co “nejhubenější” a zároveň nejvýmluvnější.
K podpoře minimalismu na webu budou patřit velké bloky prázdného prostoru, který dává vizuálně vyniknout grafickým prvkům. To vše proto, aby se oko zákazníka dobře orientovalo.
3. Video obsah a pohyb, co zaujme oko
Video a hýbající se obsah, to jsou dlouhodobé trendy, které chceme i tak zdůraznit. Více než kdy jindy technologie poskytují možnost “hybatelného” interaktivního materiálu. A člověk je od přírody zvyklý zachytávat pohledem o pohyblivé prvky.
Využijte toho, nebuďte statičtí, buďte stateční a ukažte na své nejdůležitější informace formou “živé” grafiky.
A video? Některé věci nejlépe vysvětlíte názornou ukázkou. Třeba část vaší práce, krátký příběh, cokoliv, co by vám trvalo přečíst dlouho, můžete shrnout do krátkého klipu. Video vám také dává možnost zasáhnout více smyslů najednou a udělat tak web zapamatovatelnější.
4. A ještě tu o… Vyprávějte a prodávejte
Příběhy tvoří náš život. Proto pokud chcete dostat svůj produkt či službu někomu do rukou, povězte mu příběh, který nezapomene, který ho změní k lepšímu a pomůže mu.
Kdo z nás neměl rád pohádky? Animované či kreslené vždy ráno před školou. Na stejném principu funguje i správně vytvořená webová grafika, která jde ruku v ruce s uživatelovou zkušeností a tím, jak se na vašem webu chová.
Může se jednat o výstižné infografiky, na sebe volně navazující ikony v menu, či interaktivní elementy, které po najetí myší změní obsah, a posunou tak zákazníka dále v ději.
Čím dál tím více lidí si kupuje věci z přesvědčení. Ať už jde o firemní hodnoty, udržitelnost produktu, či jinou informaci, v roce 2020 zkuste nabídnout svým zákazníkům grafický příběh. Uvidíte, že to zabere víc než rigidní pusto bez nápadu.
Co si z trendů v kostce odnést?
Rok 2020 dvacet nám jistě přinese mnoho zajímavých inovací. Na dobře funkční web se ale můžeme zaměřit už teď. Abyste splňovali očekávání “rozmazleného” uživatele, držte se jednoduchého sdělení, které vybočuje z davu.
Využívejte krátkých dominantních textů. Dejte grafickým prvkům dostatek meziprostoru, aby mohly vyniknout. Držte se minimalistického provedení s citem pro detail. Připravte zákazníkovi podívanou skrze video nebo grafické interaktivní prvky a vyprávějte příběh, kde bude hrát uživatel hlavní roli. Takové totiž baví nejvíc.